Belépés Regisztráció

Miért jó az Ügyfélkapu? - Segítünk eligazodni az „elektronikus hivatalban”


Sokan hallottak már az Ügyfélkapuról, és sokan rendelkeznek is ilyen regisztrációval. Ugyanakkor nem ismerik a szolgáltatásokat, megijednek az elektronikus ügyintézéstől, félnek, hogy rossz gombot nyomnak meg és ezzel visszafordíthatatlan folyamatokat indítanak el. Cikkünkben bemutatjuk, mi mindenre használható az Ügyfélkapu, és egyáltalán nem kell tőle tartani.

A járványügyi helyzetben nagyon fontos, hogy minimálisra csökkentsük a személyes találkozások számát. Az Ügyfélkapu ebben is segít, mert számos ügyet tudunk intézni a számítógépen keresztül. Összegyűjtöttünk néhány példát. 

Anyakönyvi kivonat igénylése

Hivatalos ügyek intézésekor sokszor van szükség az anyakönyvi kivonatra. Ezért nem kell külön igénylést írnia, sorban állni, várni a postást, hogy mikor hozza az ajánlott levelet. Ügyfélkapun keresztül néhány gombnyomással azonnal hozzájuthat a szükséges hivatalos irathoz. Jelenleg csak a 2014. július 1. utáni eseményekről kérhetünk adatot.  

Erkölcsi bizonyítvány igénylése

Életünk során sokszor kérik az erkölcsi bizonyítványt,  Ügyfélkapun keresztül erkölcsi bizonyítvány is igényelhető. 

Földhivatali-nyilvántartás

A földhivatali ügyintézéstől mindenki „fázik”. Órákig tartó sorban állás egyetlen tulajdoni lapért. Ez már a múlt! Az Ügyfélkapun sorban állás nélkül is lekérheti a tulajdoni lap I. részét, elektronikus dokumentumként szolgáltatott nem hiteles tulajdoni lapot vagy éppen úgynevezett „e-hiteles” tulajdoni lapot, térképmásolatot.  

TAJ nyilvántartással összefüggő szolgáltatások

Nagyon egyszerűen leellenőrizhetjük, hogy van-e érvényes biztosításunk. Így nem kell attól tartani, hogy önhibánkon kívül abba a helyzetbe kerülünk, hogy csak az orvosnál vagy a gyógyszertárban derül ki: nincs is érvényes jogviszonyunk. A lekérdezéshez szükség van a TAJ számunkra.  

Fotó forrás: zoldhazepites.hu