Belépés Regisztráció

Lillafüred, a csodák völgye

Lillafüred igazi ékszerdoboz a Bükk keleti szélén

Lillafüred minden évszakban kedvelt turisztikai célpont. Érdemes felkeresni és felfedezni! Ráadásul a túra teljesítése nem igényel különleges felkészülést: elegendő egy kényelmes lábbeli, némi elemózsia és költőpénz.

Lillafüredi túra

Hámori-tó

Lillafüredi túránkra Egerből indultunk autóbusszal. Már a buszról leszállva millió látnivaló vár minket a Hámori-tó partján, a Gardana és a Szinva völgyének találkozásánál. A tavat a sétánynak köszönhetően körbe is lehet gyalogolni. Mi is így teszünk: az utazás alatt elgémberedett lábaink hálásak voltak a másfél kilométer hosszú körsétáért. Tavasztól késő őszig csónakbérlési lehetőség is adott. A bükkösökkel ölelt tó helyenként 9 méter mély is lehet, pisztrángállománya jelentős.

Magyarország legnagyobb vízesése

A kellemes séta után ebédünket a Palotaszállóban, ebben neoreneszánsz stílusban épült, impozáns épületben költjük el. Szerencsénkre előzetes bejelentkezés nélkül is tudtunk fogyasztani. Pihenőnk után felkeressük a híres lillafüredi vízesést és a Függőkertet. Botanikai ritkaságokkal, örökzöldekkel, színpompás virágokkal tarkított sétányon haladunk, majd elérkezünk Magyarország legnagyobb esésű, 20 méter magasról lezúduló, mesterséges vízeséséhez. A víztömeg a Szinva-patakon keresztül csatlakozik a Hámori- tóba.

Itt áll egyik legnagyobb költőnk egész alakos szobra is; József Attila itt írta az Óda című versét. A világirodalom egyik legszebb szerelmes költeményének sorait kőbe vésve is olvashatjuk a szobor mellett.

Anna-barlang

A lillafüredi Anna-barlang a függőkert legalsó teraszáról nyílik. A patakból kioldott mész fokozatosan rakódott le, így építve a barlang falát. A természeti képződményt túravezető segítségével fedezzük fel. A mintegy félórás séta alatt minden fontos és érdekes információt megkapunk. Nagyon érdekes és látványos a szív alakú képződmény a Jézus szíve teremben vagy „Éva almafája”, ami valóban egy élő fához hasonló.

Legendák övezik a Molnár-sziklát

A barlang hűvöse után jólesett a melengető napsütés. Nekiindulunk a következő célpontunk felé: a Hámori-völgy oldalában található mészkősziklához, a Molnár-sziklához. Lillafüred csodáinak megtekintése után buszra szállunk, hogy eljussunk Miskolc egyik legszebb zöldterületére, amely az erdő közepén található. Ott a Szinva tanösvényen végigsétálva, túljutva a nem túl hosszú kaptatón, megkönnyebbülten látjuk: a nehezén túl vagyunk. Innen már csupán 2 kilométer a kilátó. Szerelmes legenda lengi körül e képződményt, amelynek tetején hatalmas fakereszt őrzi a molnár lánynak és legénynek emlékét. Érdemes felsétálni a szikla tetejére (könnyen megközelíthető), hiszen festői panoráma tárul elénk.

A levegőtől megrészegülve, kellően elfáradva a már megismert úton megyünk vissza. A Majális-parkból félóránként indul buszjárat Miskolc autóbuszállomására, majd Eger városába.

Palkovics Péter, az Odaadó Tudástár szerzője

Képek: Forrás: flick.com/Tóth Roland, flick.com/Spéder Ferenc

Olvassa további cikkeinket az Odaadó Tudástár Szabadidő rovatában!